TO

Ta chansen att träffa din nya kvinnliga styrelseledamot

Datum: 13 nov 2014
Tid: 17.30-20.30
Plats: Grant Thornton, Sveavägen 20, Stockholm

För sjätte året i rad arrangerar kunskapsföretaget Women In Progress ett matchningsevent i samarbete med Grant Thorntons kvinnliga affärsnätverk. En kväll där företag med behov av extern styrelsekompetens får möjlighet att öga mot öga träffa potentiella styrelseledamöter.

Women In Progress och Grant Thornton har båda Styrelsepool med kandidater som har viljan och den formella kompetensen att ta styrelseuppdrag. För dig som söker extern kunskap och vill spetsa styrelsen är detta ett unikt tillfälle. I samband med anmälan får du ett antal frågor att besvara om ert företags behov så vi i god tid kan matcha med lämpliga kandidater. Detta för att öka träffsäkerheten vid matchningseventet. Matchningen är i form av speeddating där varje företag får träffa ett antal lämpliga potentiella styrelseledamöter. Om du inte har behov just nu, är du ändå välkommen. Eventet är ett utmärkt tillfälle att nätverka, skaffa mer information och diskutera den professionella styrelsens betydelse med kandidaterna och andra företag.

Inbjudan riktas till dig som är ägare, styrelseordförande, ledamot, valberedning, vd eller på annat sätt har en ledande befattning.

Mingel och enklare förtäring

Föreläsning av Annika Hall om aktivt ägarskap

Speeddating (företag och kandidater möts)
Anmälan på senast den 9 november. Eventet är kostnadsfritt

Aktiviteten arrangeras av Connect Öst, Grant Thornton.