Kvinnligt nätverk PLUS: Att jobba med din affärsmodell

Datum: 10 nov 2014
Tid: 11.30-13.00
Plats: Grant Thornton, Sveavägen 20, Stockholm

Många företag känner av en ökad konkurrens. Digitalisering och globalisering innebär i alla branscher nya sätt att möta kundernas behov och de etablerade aktörer som inte klarar av att förnya sig riskerar på sikt att slås ut. Att jobba med sin affärsmodell handlar inte om att ändra affärsidén, snarare hur du ska nå ut på marknaden och därigenom generera intäkter till företaget. Det handlar i slutänden om att vara vaken på förändringar i omvärlden och utmana det sätt som man tillhandahåller varor eller tjänster till sina kunder.

Vid dagens seminarium kommer Roland Dansell, marknadsområdeschef på Grant Thornton och även medförfattare till flera böcker om affärsrådgivning, visa på en metodik som är hämtad ur affärsplaneringsprocessen Lean Business. En metodik som hjälper dig att bryta ner affärsmodellen i relevanta beståndsdelar och som är ett bra stöd när erbjudanden ska fintrimmas.

OBS! Det här evenemanget är bara öppet för medlemmar i Kvinnligt Nätverk Plus.

Aktiviteten arrangeras av Grant Thornton.