Under GEW 2017 genomfördes nästan 300 aktiviteter i Sverige. Tillsammans hade de runt 20 000 deltagare.
ON

Anders Wall-föreläsningen 2015

Datum: 18 nov 2015
Tid: 12.45-17.00
Plats: Universitetshuset, Biskopsgatan 3, Uppsala

Anders Wall-föreläsningen är Skandinaviens största föreläsning i entreprenörskap. Den 18:e november samlas 2000 åhörare i Uppsala universitetsaula för 12:e året i rad för att lyssna på några av Skandinaviens mest framgångsrika entreprenörer och deras inspirerande berättelser. Anders Wall-föreläsningens främsta syfte är att inspirera unga framtida ledare och entreprenörer till kreativitet, företagande och entreprenörskap. Utöver tal omfattar föreläsningen även musikframträdanden och stipendieutdelning till “Årets Uppsala-student”. Det bästa av allt? Fritt inträde, alla är välkomna!

Moderator är komikern, journalisten, författaren, regissören, programledaren och språkhistorikern Fredrik Lindström. Håll utkik i höst då vi släpper årets talare!

Aktiviteten arrangeras av Entrepreneurs Academy, Uppsala Universitet, Stiftelsen Anders Walls professur i Entreprenörskap.

Arrangerar ni en aktivitet på temat entreprenörskap och innovation, under november 2018?