ON

Casetävling: Idégeneratorn

Datum: 4-11 nov 2015
Tid: 12.15-17.00
Plats: SLU - Sveriges lantbruksuniversitet VHC/Ulls hus, Ulls väg, Ultuna campus., Uppsala

Öva kreativitet, lös ett skarpt case, knyt kontakter och ta ett språng mot arbetslivet! Välkommen till casetävlingen Idégeneratorn 2015, med Akademiska Hus som caseleverantör.

Anmälningslänken hittar du längst ned på sidan

Under två eftermiddagar, 4 och 11 november, ger vi dig tips och metoder för caselösning, idégenerering och pitchteknik. Dessutom ges en kunskapsintroduktion till tävlingsämnet och experter finns på plats för att bidra med sakkunskap.

Årets tema är Hållbart campus. Inga förkunskaper behövs. Ni delas in i grupper med blandade utbildningsinriktningar och i grupperna har ni sedan de två eftermiddagarna och tiden fram till presentationen 16 november på er att jobba med er lösning. Att medverka kostar ingenting och studenter från både SLU och UU är välkomna att anmäla sig. Lunch den 4 november och fika vid båda tillfällena ingår. Ett mer utförligt schema finns längre ned på sidan (pdf).

Årets vinnarlag kommer att få möjlighet att förverkliga sitt förslag genom avlönad praktik hos Akademiska Hus. (som förläggs under terminstid i överenskommelse med Akademiska Hus). Läs mer om Akademiska Hus på www.akademiskahus.se

En fantastisk möjlighet att öva på att lösa ett skarpt case, bygga erfarenhet, skapa nya kontakter, ta ett språng in till arbetslivet och såklart ha roligt!

NÄR: 4 nov kl 12:15- 16.30 och
11 november, kl. 13:00-17:00.
(16 november kort presentation)
VAR: SLU (Sveriges Lantbruksuniversitet).
4 nov – lokal Särimner, VHC.
11 nov – sal Y och Z, Ulls hus.
HUR: Intresseanmälan via länken nedan. Observera: När du anmält dig kommer du få ett separat mejl efter senast någon dag med bekräftelse på att du fått en plats eller att du står på väntelista. Det är först till kvarn som gäller, men vi vill säkerställa en spridning mellan utbildningsområden. Ange eventuella kostavvikelser under "Övrigt". Sista anmälningsdag 31/10.

Välkommen med din anmälan!

Tävlingen arrangeras av Drivhuset och SLU Holding i samarbete med Ultuna Studentkår, föreningen för civilingenjörer i miljö- och vattenteknik (Wawe) och föreningen för energisystemteknologerna (ES).

Aktiviteten arrangeras av Drivhuset Uppsala, Akademiska Hus, SLU Holding, Föreningen för civilingenjörer i miljö- och vattenteknik (Wave/W-sektionen), Föreningen energisystem-teknologerna (FET), Ultuna Studentkår.