Under GEW 2016 genomfördes 337 aktiviteter i Sverige. Tillsammans hade de mer än 25 000 deltagare.

Att vara en GEW-partner

För att bli GEW-partner behöver er organisation registrera er/a aktivitet/er som ni genomför under november månad. Aktiviteten ska beröra temat entreprenörskap och innovation.

Exempel på aktiviteter är mindre och större seminarier, föreläsningar eller runda-bordssamtal. Det finns inga strikta regler kring formatet. Det kan vara en redan inplanerad aktivitet som ni registrerar. Alternativt passar ni på att arrangera en aktivitet i november nu när ni får möjlighet till kostnadsfri synlighet. Din organisations medverkan bidrar till att lyfta upp entreprenörskap och innovation i Sverige.

Det här gör ni:

• Ha med en flyer/affisch om GEW på er aktivitet. Vi på ESBRI skickar den till er.
  • Tydliggör att er aktivitet är en del av Global Entrepreneurship Week. Exempelvis genom att skriva ut det i text eller lägga dit GEW-loggan i inbjudan.
  • Meddela oss efter genomförd aktivitet om antalet deltagare på aktiviteten.
  • Gärna skicka oss bilder eller filmer (av bra kvalitet) från ert evenemang.

Det här gör vi:

• Synliggör GEW-kalendariet (där din organisations aktivitet är listad) i alla våra digitala kanaler (flera tusen följare) före och under GEW-veckan, 13–19 november. Tanken med det är att locka deltagare till er aktivitet.
  • Lyfter fram en rad olika GEW-evenemang och organisationer som vi anser är av särskilt stor betydelse för svenskt entreprenörskap. Detta gör vi med bilder, filmer och text i vår blogg, Facebook, Twitter och tidningen Entré (18 000 exemplar).

dagar är det kvar till GEW 2017.

2017 genomförs GEW 13-19 november.